Fucking help me

Asså jag undrar verkligen en sak, varför har inte jag samma vilja att träna, som alla andra verkar ha? Jag vill också vilja träna! Så klart jag också vill ha drömkroppen, men varför har jag inte viljan att träna? Alla är as pepp på det, och jag kan sitta och halv gråta över min kropp, men när jag kommer så långt att träning kommer upp i mitt huvud, så nekas tanken direkt, wtf är det för fel på mig, hur får man viljan? Jag istället börjar gå promenader och struntr i att äta istället, tills kroppen bara skriiiker efter mat och då är jag tillbaka på ruta ett igen! Snälla någon, kan ni bara säga hur man får viljan? Haha om tanken "jag ska gå och träna" skulle komma upp i min hjärna så skulle jag bli super glad, men det finns ingen chans. Heeeelp me! I need help! Haha


Kommentarer
Postat av: Sis

Pröva att gå på några pass. Typ Afrodans eller zumba. Så märker du va kul det är. Då vill du tillbaka! :) <3

2013-01-03 @ 12:41:02
URL: http://Seleonora.blogg.se
Postat av: Isabelle

Det är aaaastråkigt och segt i början men bara man tvingar sig dit några gånger så är man i gång & tillslut vill man träna. Så är det för mig i alla fall. Man måste bara komma över den där tråk/jobbiga gränsen :) Ge inte upp!!

2013-01-03 @ 13:08:47
Postat av: Johanna

Det värsta du kan göra är att sluta äta! Ät istället nyttig mat ofta och regelbundet, gå promenader och gör enklare övningar hemma! Du kommer att märka skillnad! Men sluts verkligen inte äta, det gör bara saken värre o du går upp i vikt istället. :)

2013-01-03 @ 22:03:29
Postat av: Emma

Sv: tack snälla för alla tips!!

2013-01-03 @ 22:17:39
URL: http://lundellfashion.blogg.se
Postat av: moa

testa någon ny träningsmetod, kanske tillsammans med en kompis. Hitta den träningsformen som känns kul, annars tror jag inte det funkar och jag tror heller inte att tankarna att man vill eller ska träna kommer upp utan viljan. Försök även ta bort fokuset från att du vill förändra din kropp, då känns bara träningen som ett jobbigt måste och borde. Du ska tycka det är kul!! Att din kropp blir mer vältränad är bara en bonus. Sen måste man faktiskt bita i det sura äpplet och bara komma igång, första veckorna kan va lite motigt, kanske känns det tråkigt just eftersom det går lite trögt. Skriv en lista med exempelvis 6-8 träningspass som du ska avklara på ett visst antal veckor, jag tror då att du kan hinna uppskatta det plus få in en rutin på det. Lycka till! :)

2013-01-04 @ 15:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0